Schopnost lidské funkční paměti je omezená; jen hrstka objektů může být uložena v paměti po dobu sekund, což vytváří základní omezení lidského poznání. Koncept funkční paměti, který představili Alan Baddele e a Graham Hitch (1974 ), zvýšil význam krátkodobé paměti tím, že navrhl, že se skládá ze sbírky interagujících systémů. Baddeleho i Hitchova verze doporučovala, aby procesy lidského myšlení probíhaly v systému, který se zavázal ukládat podrobnosti do krátkodobé paměti; skládalo se ze 3 aspektů: centrálního (exekutorského) systému, fonologického (mluveného) systému a visuoprostorového systému. Alan Baddele píše ve své publikaci „Working Memory“ z roku 1986: „Graham Hitch a také jsem opustil teorii pracovní paměti chápané jako sklad zařízení a změnil ji s konceptem, že různé subsystémy jsou regulovány systémem exec s omezenou kapacitou.
Původně jsme se rozhodli fungovat s tripartitním systémem, který zahrnuje kontrolní kontrolní systém, centrální exekutor, podporovaný dvěma podřízenými systémy, mezi nimiž se zaměřuje na zpracování etymologického materiálu, artikulační smyčka, druhý, který spravuje visuoprostorovou paměť, visuoprostorovou skřípací podložku (visuoprostorový notebook). V roce 2000 Baddele aggiunse přispěl k počátečnímu modelu pracovní paměti 3.prvek skládající se z epizodické paměti (epizodická bariéra), ve kterém jsou prostorové, vizuální i mluvené informace agregovány sekvenovaně v úplných příbězích definice. Podle psychoterapeuta Daniela Kahnemana má funkční paměť rozhodující povinnost pro aktivaci toho, co nazval Systém2, tedy mentální iniciativy, která je požadována, když do hry vstupuje rozumné uvažování (analýza, reflexe, výpočet atd.). Mnoho vědců souhlasí s tím, že připisuje pracovní paměti, která je pověřena zpracováním detailů, prudký pokles, který ovlivňuje všechny kognitivní práce (u zdravých a vyvážených jedinců). Funkční paměť se s věkem snižuje. Gerontolog Elizabeth Zelinsk sostiene říká, že obecně je funkční paměť 70letého jedince snížena o 3. na rozdíl od doby, kdy byl jedinec 18, i když existují individuální variace. Může se to zdát jako malé snížení, ale vzhledem k tomu, že funkce pracovní paměti je rozhodující pro mnoho kognitivních procesů, takový pokles vyvolává lepší mentální destrukci, než se očekávalo. Zelinsk tvrdí: „když si jednotlivci stěžují na své problémy s pamětí, s největší pravděpodobností většina jejich obtíží zahrnuje pracovní paměť více než pouhou neschopnost zapamatovat si body. Pokles funkční paměti: pracovní paměť klesá, jak stárneme. Gerontolog Elizabeth Zelinsk sostiene říká, že pracovní paměť 70letého jedince je obvykle snížena o třetinu na rozdíl od doby, kdy mu bylo 18 let, i když existují specifické varianty. Může to vypadat jako malé snížení, ale vzhledem k tomu, že role funkční paměti je důležitá pro několik kognitivních procesů, takový pokles vyvolává lepší psychologickou degradaci, než se očekávalo. Zelinsk tvrdí: „když lidé kňučí ohledně svých problémů s pamětí, možná většina jejich obtíží zahrnuje fungování paměti více než jen to, že nemají schopnost mít na paměti věci.
Body reflexe
Koncept Cognitive tons říká, že primární potíže s porozuměním závisí na omezení pracovní paměti. (Graham Cooper). Jakýkoli typ psychologické činnosti (čtení, zobrazování, výpočetní technika atd.), který zapíná Systém2 (racionální uvažování), zahrnuje především funkční paměť. (Daniel Kahneman). To nás přivádí zpět k teoriím oilli LammamamesAmes, ale navíc k „mějte na paměti přítomnost“ Geralda Edelmana, který přiměl Richarda F.Thompsona, neurovědce paměti, říci, že“ bez paměti nemůže být mysl“. Stejně jako paměť, stejně jako paměť. Implicitní a krok za krokem, který nezávisí na vědomém porozumění: podmíněné akce, rutiny, schopnosti, postupy; stejně jako explicitní, artikulovaný následně v sémantické a také neoficiální paměti.
První se týká pravd a věcí, které se o světě objevují, neoficiální jsou spojeny s určitými epizodami, ze kterých vychází: je individuální a také přirozeně autobiografický. (Donghi Pine). Chcete-li udržet efektivní provádění v rámci vysokých škol, tato recenze hovoří o poptávce po společném partnerství mezi výzkumnými pracovníky a také instruktory, aby se zajistila špičková aplikace tréninku pracovní paměti ve třídě, sebeúčinnost, a institucionální společnost, které ovlivňují provádění. (Píseň). Je známo, že různé oblasti poznání se snižují různými rychlostmi (il, 2002). Proto je výzkum kognitivní účinnosti související s věkem u zdravých jedinců nezbytný k minimalizaci tohoto poklesu a k vytvoření velmi raných léčebných postupů. To, co odlišuje lidi s vynikajícími paměťovými schopnostmi od těch, kteří mají problémy, je to, že mají jak silnou funkční paměť (udržují detaily okamžitě po učení), tak i dlouhodobou paměť (mají na paměti informace větší než den po zapamatování). Je vzácné být zdatný v obou typech, zejména bez praxe. Jako neurovědec na MIT Sloan, tady jsou dvě snadná cvičení mysli, která dělám každý den, abych posílil svou funkční paměť a trvalou paměť. (Tara Sart.
Proč je funkční paměť životně důležitá pro zjištění? Jaký druh předpokladu využíváme, když se podíváme, zrcadlíme, počítáme?
Omezení lidské mysli při uchovávání podrobností v dočasné paměti byla od 50.let zdůrazněna řadou kognitivních psychologů složených z George Millera (1956 ), s výzkumem (magické číslo 7), který zahájil celou řadu výzkumných studií. Koncept funkční paměti, zavedený Alan Baddele e stejně jako Graham nevýhoda (1974 ), rozšířil význam dočasné paměti tím, že navrhl, že obsahuje sbírku poutavých systémů. Baddele modello a také Hitchův design navrhli, aby se lidská mysl odehrávala v systému určeném k ukládání detailů do dočasné paměti; zahrnoval tři aspekty: centrální systém (správce), fonologický systém (verbální) a visuoprostorový systém (viz číslo). Jaký druh předpokladu využíváme, když se podíváme, zrcadlíme, počítáme?
Podle psychologa Daniela Kahnemana má funkční paměť definitivní funkci pro aktivaci toho, co nazval Systém2, tedy psychologické iniciativy, která je požadována, když do hry vstoupí rozumné uvažování (čtení, reflexe, odhad atd.). Na obrázku jsou zvýrazněny rysy dvou ideových systémů definovaných Danielem Kahnemanem v průvodci „pomalé i rychlé nápady“. Průvodce popisuje, s šířkou informací i příkladů, konflikty mezi oběma druhy myšlení, které přebývají v každém člověku. Postup systému 1 (intuitivní uvažování nebo heuristický) je: rychle, automatizovaný, bez námahy, asociativní a náročný na regulaci nebo úpravu. Výkon systému 2 (logické myšlení) je: pomalý, sekvenční, pracný a také záměrně regulovaný; toto přesvědčení vyvolává úzkost v pracovní paměti, ze které odvozuje vzorce (dříve objevené) pro řešení problému.
Co je pracovní paměť?
Pracovní paměť nám umožňuje uchovávat v paměti a zároveň ovládat detaily. Má důležitou roli v porozumění, například v matematických úlohách a mluveném porozumění. Existují strategie, jak zastavit potíže v situacích, kdy je zvýrazněn deficit funkční paměti; Kromě toho současný výzkum přináší zařízení pro vzdělávání této kognitivní funkce. Určitě se to stalo několika, zejména u těch, kteří skutečně narazili na konkrétní objevující problémy (dyslexie, dysortografie, dyskalkulie a také dysgrafie) nebo pozornost problémy, číst o problémech s pamětí. To, co je obvykle přehlíženo, je, že paměť není jedna, ale existuje mnoho typů, stejně jako obvykle jen v některých z nich se vyvíjejí problémy. Konkrétně bychom zde chtěli mluvit o takzvané funkční paměti(nebo dokonce memor. Příklad funkční paměti. Dovolte nám několik příkladů, abychom pochopili, co to je. Pokuste se zkontrolovat následující seznam, jakmile a poté jej zkuste opakovat, aniž byste se dívali:.